Benvinguts Nens Digitals,
Ahir, dimarts 16 de desembre, vam tenir la última exposició, que la van fer els nostres companys i ens vam exposar el tema 8, ''La imatge fixa en l'ensenyament: la fotografia, la fotonovel·la i murals multimèdia''.
Va ser una exposició molt pràctica, però al principi ens van fer una breu introducció i a continuació, van parlar del procés de disseny i les seues fases, que són les següents:
1. Planificació, que consta de fer els grups, repartir el treball i organitzar-se el temps.
2. Recerca i síntesi d'informació, és quan ens encarreguem d'utilitzar diverses fonts per a buscar informació, seleccionar els apartats que anem a incloure i elaborem un esborrany.
3. Disseny i publicació, on elegim en quin format anem a presentar el treball, el disseny que anem a elegir, segons el format que hem triat i finalment, fem una exposició o publiquem el treball en alguna pàgina, com per exemple, slideshare.
4. Avaluació, aquest és l'últim apartat. On s'avaluarà el treball i s'avaluarà, la creativitat i la informació presentada. I podem fer una autoavaluació, per parelles, grups o els mestres.
Més tard, ens han explicat ja el tema de la fotografia. Aquesta, és l'element més important d'una fotonovel·la, un pòster o mural, ja que dóna el missatge principal. És a dir, forma el llenguatge audiovisual. La formen dos elements principals, que a partir d'ells es formen les fotografies. Un d'ells és el pla, que és la part de la imatge enquadrada en càmera. Hi ha diferents tipus com :
1. Primeríssim pla: que és quan els detalls omplin tot el quadre. Serveix per a destacar objectes que poden passar desapercebuts i destaca expressions facials.
2. Primer pla ampli: és el que es centra per dalt del colze i per baix de l'aixella. S'utilitza per als diàlegs.
3. Pla mitjà: mostra els cossos humans a l'altura del maluc. S'utilitza per a interrelacionar personatges o aquests amb objectes de l'ambient.
4. Pla tres quarts o americà: talla el quadre pels genolls. El seu ús és similiar al PM.
5. Pla general: predomina el decorat sobre el personatge. Situa al conjunt d'elements que es veuen.
L'altre element imprescindible és l'angle, és el punt de vista des del qual es registra una escena. És a dir, es refereix a l'angle de la càmera sobre un eix horitzontal. Influeix en la forma de percebre el contingut d'una escena i pot provocar diferents sensacions segons la seua posició. Són:
1. L'angle normal: és la que està a l'altura dels ulls, és el tipus menys objectiu.
2. L'angle picat: és el de l'escena de dalt cap a baix. La càmera apareix per damunt del personatge i aquest apareix més xicotet.
3. L'angle contrapicat: és el de l'escena de baix cap a dalt. La càmera apareix per dalt del personatge i aquest apareix més gran.
4. L'angle aberrant: és una escena lateral. On la càmera apareix inclinada lateralment i és molt expressiu. Busca la sorpresa de l'espectador i assenyala el desequilibri d'una situació fora del que és normal.
Ens han donat uns consells, per a realitzar bé les fotos i que tinguen bona qualitat. Un d'ells són:
- Millor fotos fosques a clares, ja que que és millor a l'hora de retocar la foto posar-li brillo que llevar-li.
- Evitar la nostra ombra (la del fotògraf) a una imatge.
I després, ens han parlat d'aplicacions on podem penjar les nostres fotografies com són:
Van continuar amb la fotonovel·la, que és lo conegut com la unió d'imatges i textos relacionats entre si mitjançant diàlegs o cartells explicatius que informen el lector amb un missatge verbal. Pot resultar molt motivador a l'aula, ja que el tema per a realitzar pot eixir dels interessos mateixa dels xiquets. Per a crear una fotonovel·la, hem de seguir aquests pasos:
1. Proposta.
2. Anàlisi de la proposta.
3. Recerca d'informació.
4. Planificació.
5. Desenvolupament.
6. Avaluació.
7. Presentació.
Algunes aplicacions per a realitzar una fotonovel·la són:
I, finalment, el mural multimèdia, que és el resultat d'un tipus de mural en el qual podem incloure. imatge, text, música i enllaç. Una vegada tenim el mural fet, el podem publicar a qualsevol xarxa social, ja siga facebook, twitter, etc. És un ús d'aprenentatge pels motius següents:
1. S'ensenya a seleccionar, ordenar i estructurar la informació.
2. Deixa de ser un subjecte passiu, i passa a ser un subjecte actiu.
3. S'ensenya a buscar informació individualment.
4. Aprén que la informació no ve sols donada en forma de text, sinó que també en forma d'imatge, so i vídeos.
5. Obté una noció bàsica de com treballar amb les TIC, en aquest cas amb l'ordinador.
Alguns programes que podem utilitzar són: Automotivator, glogster edu, etc.
Ens han recomanat els vídeos següents:
I fins ací l'entrada de hui. Fins aviat!
Leonor i Andrea
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada